3 najczęstsze błędy, które popełniamy budując swoja markę osobistą.

Panie Planują Spotkanie

22 stycznia 2017

4 komentarze

Prowadzisz  swoją działalność, albo się do niej przymierzasz?A może jesteś osobą publiczną lub piastujesz ważne stanowisko? Jeśli tak, to pewnie doskonale wiesz, że marka to w biznesie najwyższe dobre, które trzeba pielęgnować. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. To właśnie przez jej pryzmat będą Cię postrzegać inni, dlatego warto zaplanować swój wizerunek tak, aby był on przejrzysty, spójny i działał na Twoją korzyść. Nie skupiaj się tylko na tym jak będzie wyglądać Twoje logo, strona www, czy profil na FB. Pamiętaj o tym, że Ty sama z imienia i nazwiska jesteś marką samą w sobie i powinnaś zadbać o to, aby była ona spójna z wizerunkiem  twojej firmy, świadczonymi usługami, czy pozycją, którą zajmujesz. Spójność i autentyczność to podstawa. Żadnego udawania, kreowania się na kogoś kim nie jesteś, bo prędzej czy później wszystko wyjdzie na wierzch.

Chciałabyś wiedzieć jak  rozpocząć budowanie silnej marki osobistej, ale  nie wiesz jak się do tego zabrać? Nie przejmuj się!Masz dzisiaj dostęp do wielu szkoleń i warsztatów, które pozwolą Ci poznać tajniki skutecznego zarządzania marką, nawet jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia!

Zaprosiłyśmy do rozmowy eksperta w dziedzinie personal brandingu Izabelę Wołyniec-Sobczak, która pomoże Wam zrozumieć, od czego należy zacząć pracę nad swoją marką i jakie są najważniejsze aspekty, którymi trzeba się zająć. Każdy prowadząc firmę, świadcząc usługi,  firmuje to swoim nazwiskiem, czyli właśnie marką osobistą.

Nasza rozmówczyni  jest autorką warsztatów i szkoleń z personal brandingu, które pomagają kobietom lepiej zrozumieć jak budować swój biznesowy wizerunek.

PPS: No to Pani Izabelo po kolei…:) Załóżmy, że jestem w czymś dobra, wiem już w czym i chcę założyć swoją firmę. Jestem też świadoma, że muszę zadbać o detale związane z moją marką. Dlaczego lepiej skorzystać w tym zakresie z porady eksperta? Czy udział w jednym szkoleniu z personal brandingu pozwoli mi zdobyć wystarczającą wiedzę, abym dalej mogła sama dobrze pokierować wizerunkiem swoim i swojej firmy?

Izabela Wołyniec Sobczak: Personal branding to proces i jak każdy proces wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu. Warto skorzystać z porady eksperta, bo nie każdy potrafi samodzielnie określić swoje najlepsze kompetencje i zasoby, zaobserwować naturalne zachowania i dobrać do nich właściwe narzędzia komunikacji marki, czyli to wszystko, co powinno być podstawą procesu budowania marki osobistej. Ekspert taką wiedzę i doświadczenie posiada i pokieruje procesem tak, aby przebiegał właściwie, dobierze najskuteczniejsze narzędzia, przeprowadzi ćwiczenia – efektem tego będzie silna marka osobista. Mam kilkanaście lat doświadczenia w budowaniu marek, wiedzę z wielu dziedzin które są potrzebne do tego procesu i to właśnie oferuję moim Klientom. Prowadzę projekty indywidualne, ale zdaję sobie sprawę, że nie każdego na to stać, dlatego prowadzę również szkolenia otwarte dla tych, którzy chcą samodzielnie budować swoją markę i potrzebują wiedzy jak to robić.

I to nie jest tak, że po jednym szkoleniu ma się całą wiedzę z zakresu personal brandingu, bo to wiedza z wielu dziedzin: coaching, komunikacja, marketing i e-marketing, PR, stylizacja, mowa ciała, wystąpienia publiczne, psychologia a nawet sprzedaż. Personal branding to długi proces i jedno szkolenie nie załatwi sprawy. Na szkoleniu można zdobyć podstawową wiedzę jak to zrobić, przećwiczyć pewne rzeczy, skonsultować w większym gronie swoje pomysły i plany. Potem każdą z dziedzin które wykorzystuje personal branding można rozwijać, uczyć się dalej. Gdy dobierzemy konkretne narzędzia do komunikowania marki, zbudujemy plan komunikacji – trzeba te narzędzia poznać, zwłaszcza marketing internetowy jest bardzo rozbudowany i każdy z kanałów komunikacji marketingowej to materiał na osobne szkolenie.

PPS: Wiem, że prowadzi Pani projekt PERSONAL BRANDING ACADEMY. Proszę nam powiedzieć, na jaką wiedzę mogą liczyć uczestnicy takich szkoleń. Czego musimy się nauczyć, jakie jest absolutne minimum?

 Izabela Wołyniec-Sobczak: Jedno szkolenie, nawet całodniowe to tak naprawdę totalne podstawy. Niewiele czasu jest na ćwiczenia, już nie mówiąc o tym, aby nauczyć się samodzielnej promocji marki, bo same działania w internecie to wiedza z wielu dziedzin e-marketingu. Do tego mowa ciała, wystąpienia publiczne, współpraca z mediami – każdej z tych  dziedzin można się uczyć kolejne kilka dni.

Pierwsze szkolenia które robiłam trwały właśnie jeden dzień, czyli 7-8 godzin. Potem rozbudowałam je do dwóch dni, wzbogaciłam o wybrane narzędzia komunikacji marki w internecie. Jednak ciągłe pytania uczestników o zrobienie dodatkowych szkoleń, o taką jakby kontynuację tego podstawowego szkolenia, zainspirowały mnie do utworzenia Personal Branding Academy  http://personalbrandingacademy.pl

 

Do współpracy zaprosiłam ekspertów z poszczególnych dziedzin wykorzystywanych w personal brandingu i tak powstał kompleksowy program, czyli cykl 6 szkoleń na którym w ciągu 5 m-cy, każdy może się nauczyć samodzielnie i skutecznie budować i komunikować swoją markę osobistą. Akademię tworzy zespół ekspertów, którzy są jednocześnie praktykami w swoich dziedzinach, więc to są praktyczne ćwiczenia i doświadczenia, a nie wykłady z teorią.

 

Absolutne minimum to pierwsze jednodniowe szkolenie, na którym poznajemy cały proces i mamy wiedzę jak zdefiniować swoją markę, określić misję, wizję i wartości i dowiedzieć się jakie są narzędzia do promocji marki. Ale już nie opracujemy wizerunku, nie nauczymy się, dress-codu, mowy ciała, wystąpień publicznych, nie zbudujemy planu komunikacji marki, nie nauczymy się mediów społecznościowych, seocopywritingu, PR-u, sprzedaży czy pewności siebie, bo taki moduł mamy na zakończenie cyklu szkoleń Akademii. A przecież trudno promować markę, gdy  tej pewności siebie nam brakuje, bo kto w nas uwierzy i nam zaufa, jeśli sami w siebie nie wierzymy?

PPS: A jakie najczęściej popełniamy błędy w tej materii?

Izabela Wołyniec-Sobczak: Zauważam trzy takie najczęstsze błędy. Pierwszy to udawanie i brak spójności. Marka to Ty. Marka to najlepsza, prawdziwa wersja Ciebie. Nie wymyślona i udawana. To nie logo, strona www czy profil na FB, bo to są tylko narzędzia do komunikacji i promocji marki. Marka osobista to konkretny człowiek, ze swoimi umiejętnościami, wiedzą, doświadczeniem, autorytetem, zaufaniem i charakterem. Człowiek, który oferuje określone wartości, ma określone talenty. Marka to nie wymyślona kreacja. Jeśli ktoś „wymyśla” siebie i nie jest to prawdziwe, to wcześniej czy później zaliczy przysłowiową wpadkę, bo trudno cały czas się kontrolować i udawać .

Drugi błąd to brak promocji swojej marki osobistej. Nie siedź w kącie, bo nie znajdą Cię. W dzisiejszych czasach niewiele można zdziałać bez komunikacji i promocji marki. Nawet najlepsza marka sama się nie sprzeda. Potrzebne są platformy i przestrzenie, gdzie należy komunikować co reprezentuje Twoja marka i co ma do zaoferowania.

Trzeci błąd, z którym spotykam się przede wszystkim u kobiet to brak pewności siebie.  My tak mamy, że umniejszamy swoją wartość, swoje zalety, wiedzę i doświadczenie. To takie typowe myślenie – jeszcze nie jestem gotowa, jeszcze potrzebuję trochę czasu aby się czegoś nauczyć, zdobyć kolejny certyfikat, pójść na kolejne szkolenie, przeczytać kolejne 5 książek i dopiero wtedy będę gotowa. Jesteśmy zbyt skromne i nie potrafimy mówić głośno i z przekonaniem o swoich kompetencjach, że jesteśmy w czymś dobre i można nam zaufać i podjąć współpracę, skorzystać z naszych usług. To jest tak częste, że dołączyłam szkolenie z budowania własnej wartości i pewności siebie jako osobny, całodniowy moduł Personal Branding Academy. Jest to ostatnie, zamykające szkolenie, taka „wisienka na torcie” całego procesu.

PPS: A z jakich warsztatów lub szkoleń Pani najchętniej korzysta i dlaczego?

Stale się uczę i rozwijam, aby poznawać najnowsze narzędzia wspierające budowanie marki osobistej. Dzięki temu mam na bieżąco „świeżą” wiedzę o nowinkach na rynku. Niedawno byłam na szkoleniu z Facebooka, bo ten serwis rozwija się tak dynamicznie , że trudno samodzielnie nadążyć za nowinkami i bez tego można przegapić nowe funkcjonalności, albo korzystać z nich nieskutecznie. Mój najnowszy certyfikat to „Storytellig for Business Success”, 10-cio miesięczny kurs u Moniki Górskiej. Trzymam rękę na pulsie i jeśli pojawi się coś interesującego i przydatnego do mojej pracy, na pewno się tym zainteresuję. 🙂

PPS: Jak widać doszkalanie powinno być nieodłączny elementem rozwoju zawodowego. Jeśli jesteś ekspertem dzisiaj, to musisz poszerzać i aktualizować wiedzę by być nim także za 10 lat. I podobnie jest z budowaniem wizerunku swojej marki osobistej, cały czas musisz nad tym pracować i udoskonalać go. To proces, który nie ma końca. Warto więc czerpać wiedzę w tej materii od specjalistów, aby robić to właściwie i nie uczyć się na własnych błędach. Bo jeśli ktoś wie, jak  zrobić to dobrze i może nam pomóc, to nie powinniśmy się upierać przy tym, że dojdziemy do tego całkowicie sami. Szkoda czasu i nerwów 🙂

Dziękujemy za rozmowę.

 

Komentarzy

  • Lawyerka pisze:

    Zgadzam się z tym, że kobietom bardzo często przeszkadza brak pewności siebie. Nie tylko w budowaniu marki osobistej, ale w wielu dziedzinach życia. Gdzieś w głowie tłucze się to „nie jestem jeszcze gotowa” i zamiast rzucić się na głęboką wodę z dewizą ” fake it till you make it” to czekamy na święte nigdy :)) Oczywiście jest to na pewno kwestia bardzo indywidualna, ale raz na czas pojawiają się badania wskazujące na to, że problem ten dotyczy głównie kobiet.

    • Panie Planują Spotkanie pisze:

      Już nie pierwszy raz słyszymy o tym, że kobietom bardzo brakuje pewności siebie i wiary w swoje możliwości.Wielu coachów, psychologów nagminnie o tym powtarza. Czas to zmienić !;)

  • Bardzo ciekawy temat. Nie wiedziałam, że z takich rzeczy również przeprowadza się kursy czy szkolenia. Ale w sumie w wielu kwestiach można zgłębiać wiedzę, a budowanie marki w dzisiejszym świecie jest dla wielu ludzi chlebem powszednim. Muszę koniecznie zastanowić się nad tymi błędami najczęściej popełnianymi. Bo choć o autentyczność staram się bardzo i to właściwie najważniejsza zasada jaką się kieruje – bycie sobą – to jednak dużo pracy jeszcze przede mną. 🙂

    • Panie Planują Spotkanie pisze:

      Udoskonaleniom nie ma końca 🙂 Cały czas się czegoś uczymy i jeśli wykorzystamy tę wiedzę, zbudujemy najlepszą wersję siebie 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

© Copyright 2016 Panie Planują Spotkanie - Warsztaty dla kobiet z całej Polski